Instruire

Teoria instruirii (Didactica generală) reprezintă una dintre cele mai importante ştiinţe ale educaţiei.

Ştiinţele educaţiei trebuie abordate în calitatea lor de ştiinţe pedagogice, derivate din pedagogie ca ştiinţă fundamentală a educaţiei.

 Obiectul de studiu al teoriei instruirii trebuie abordat în spiritul paradigmei curriculumului ca teorie generală a proiectării educaţiei şi instruirii.

Nucleul epistemologic al teoriei instruirii îl reprezintă:

  • Procesul de învăţământ ca sistem,
  • Dimensiunea structurală, funcţională şi operaţională a procesului de învăţământ,
  • Structura şi funcţionalitatea procesului de învăţământ,
  • Principiile fundamentale ale instruirii,
  • Predarea-învăţarea-evaluarea ca acţiuni principale ale instruirii,
  • Conţinutul procesului de învăţământ din perspectiva structurii şi organizării sale,
  • Strategiile didactice ca ansamblu structurat şi dinamic al metodelor, tehnicilor, procedeelor, instrumentelor de predare-învăţare,
  • Organizarea şi desfăşurarea procesului de învăţământ,
  • Managementul procesului de instruire,
  • Evaluarea procesului de învăţământ din perspectiva strategiilor, tehnicilor şi evaluării rezultatelor activităţii didactice.

104 păreri la “Instruire”

  1. PROIECTAREA ACTIVITATII DIDACTICE IN GRADINITA
    Complexitatea procesului de educatie si instructie in gradinita de copii precum si varietatea activitatilor si actiunilor desfasurate ofera copilului o baza larga de cunostinte pe care si le insuseste in mod organizat, sistematic, gradat realizandu-se obiective de dezvoltare a operatiilor prematematice si rezolvarea de probleme prin achizitia unor stategii adecvate varstei prescolare .
    Problemele pe care le genereaza actiunea de proiectare constituie obiectul la numeroase investigatii si dezbateri iar interesul manifestat de educatoare pentru proiectarea activitatii de instructie si educatie este stimulat de cerinta cresterii calitatii si eficientei pedagogice, economice si sociale a acestei activitati.
    In legatura cu acest fapt poate fi mentionata viziunea noua asupra organizarii si desfasurarii activitatii instructiv-educative pe care o promoveaza tehnologia didactica moderna ca sistem de procese vizand proiectarea, organizarea si alegerea mijloacelor , tehnicilor si formelor de desfasurare in vederea realizarii continuturilor si obiectivelor stabilite.
    Proiectarea activitatii didactice se constituie ca un ansamblu de procese si operatii de anticipare a acestuia asigurandu-i un caracter sistematic ,rational si in consecinta o eficienta sporita. O activitate eficienta este conditionata de o pregatire prealabila , temeinica.
    De asemenea, se prezinta ca o actiune continua , permanenta care premerge demersului instuctiv-educativ oricare ar fi dimensiunea, complexitatea sau durata lui.

    DOBRICA MANUELA NICOLETA, P.I.P.P., ANUL I, RM. VALCEA

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: