Educaţie antreprenorială

Cartea Educaţia antreprenorială. Ultima provocare a şcolii,

Este proiectată să ofere celor implicaţi, într-un fel sau altul, în educaţia antreprenorială, o perspectivă integratoare şi inovatoare asupra realizării acestui concept, încă insuficient explorat în ţara noastră.

Se constituie într-un ghid pentru profesori, dar şi pentru toţi aceia care consideră că formarea personalităţii antreprenoriale (a profesorilor, elevilor, părinţilor etc.) contribuie la realizarea idealului pe care şcoala şi societatea românească în ansamblul său îl urmăresc.

Elementele de conţinut propuse în cadrul acestei cărţi sunt menite a fi supuse reflecţiei şi sunt prezentate în vederea stimulării creativităţii celor implicaţi în educaţie, pentru identificarea şi valorificarea oportunităţilor actuale din câmpul educaţional.

Oportunităţile de realizare a activităţilor propuse de acest model al educaţiei antreprenoriale vor contribui la formarea unui nou profil al personalităţii elevilor (şi al  profesorilor), în concordanţă cu provocările societăţii de astăzi şi cu idealul educaţional al societăţii româneşti.

CE ESTE EDUCAŢIA?

[Soare E., 2008, p. 8] Educaţia este un proces ce se realizează conform unor finalităţi proiectate înainte de începerea proceselor propriu-zise, are un sens intenţional şi vizează un rezultat clar prefigurat. În funcţie de finalităţile anticipate, sunt selecţionate ulterior valorile ce urmează a fi transmise, sunt alese metodele şi mijloacele cele mai potrivite pentru a se realiza transmisia, se asigură o organizare corespunzătoare a activităţii, în aşa fel încât să se obţină rezultatul urmărit.

Rezultatele urmărite prioritar în acţiunea educativă sunt cele anticipate la nivelul finalităţilor.

Astfel, finalităţiile, valorile, sistemul metodologic şi formele de organizare se constituie în premizele fundamentale ale reuşitei educaţionale.

Neglijarea oricăreia dintre aceste componente orientează acţiunea formativă spre contexte tangenţial educative, evidenţiind condiţiile de manipulare, îndoctrinare, dresaj, dimensiuni instructiv-formative ale acţiunilor umane, uneori ataşate celei de educaţie. [Soare E., 2008, p. 8]

Ce este educaţia antreprenorială?

Educaţia antreprenorială poate fi văzută ca:

1. O disciplină de studiu (prezentă deja în curriculumul şcolar, o variantă nu tocmai suficientă)

2. Un modul de cursuri şi activităţi specifice (uneori prezent în cadrul unor programe formale sau nonformale)

3. O modalitate inovatoare de a proiecta, organiza şi dezvolta întreg curriculumul şcolar (o restructurare a curriculumului şcolar şi extraşcolar din perspectiva cerinţelor educaţiei antreprenoriale, de dorit a se implementa) [Soare E., 2008, p. 11]

 

Soare E., Educaţia antreprenorială. Ultima provocare a şcolii. Bucureşti: Ed. V.&I. Integral, 2008

O părere la “Educaţie antreprenorială”

  1. EDUCATIA ANTREPRENORIALA

    Educatia economica si cultivarea spiritului intreprinzator la nivel de scoala,completeaza un aspect de majora importanta in sistemul educational – formarea competentelor antreprenoriale si a spiritului de initiativa a noii generatii ,care se includ in categoria competentelor sociale integratoare: consumator activ,cunoscator al drepturilor sale,capabil sa elaboreze si sa administreze bugetul personal sau familial. Pe de alta parte se dezvolta si abilitati specifice: deschiderea unei afaceri proprii, obtinerea unui profit prin mijloace legale, asumarea riscurilor si a responsabilitatilor pentru aceasta activitate, ceea ce exprima, de fapt, si esenta antreprenoriatului.
    Educaţia antreprenorială contribuie direct la formarea competenţelor necesare pentru afirmare, le cultivă tinerilor spiritul de iniţiativă şi îi pregăteşte pentru integrarea în societate, le educă cultura şi etica economică, îi ajută în orientarea profesională, etc.
    Ca sa dezvolte un spirit antreprenorial,copiii ar trebui sa fie invatati:
    -sa rezolve probleme -si nu ma refer la problemele de matematica si fizica- ci la problemele de zi cu zi, din viata reala;
    -sa ii conduca pe altii -pentru a fi lider este nevoie pe langa talentul natural si de dezvoltarea unor abilitati,de aceea este foarte important sa ii invatam pe copii ce implica o functie de conducere;
    -sa isi doreasca sa faca bani – pentru a fi independenti si a putea avea o viata decenta;
    -sa vorbeasca in public -copilul trebuie sa considere vorbitul in public a fi ceva normal ,ci nu un eveniment remarcabil;
    -sa puna intrebari -intrebatul face parte din modul nostru de a invata lucruri.De aceea este important sa invatam copiii sa puna intrebari atunci cand au nelamuriri si sa nu se lase redusi la tacere pana nu primesc raspunsul concret;
    -sa invete din greseli -greseala fiind un lucru necesar pentru dezvoltarea noastra,ca oameni; ea trebuie privita drept o experienta din care se trag unele concluzii;
    -sa invete cum sa negocieze;
    -sa nu se lase batuti -sa caute sa avanseze in cariera prin acumulare de cunostinte si perseverenta;
    -sa fie creativi -creativitatea fiind cea care sta la baza constructiei personalitatii unui antreprenor;
    -sa fie economi;
    -sa ceara ajutorul;
    -sa aleaga cele mai bune solutii -tinand cont de consecintele pe care le vor avea alegerile pe care le fac.

    P.I.P.P Slatina
    Anul I
    Sandu Paula Vasilica

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: