Contact

Nicio parte a acestul blog nu poate fi copiata fără acordul scris al autorului blogului.

Informațiile de pe acest blog pot fi preluate sau distribuite cu condiția specificării sursei: https://pedagogie101.wordpress.com/

pedagogie101@ gmail.com

 

 

4 păreri la “Contact”

  1. Este pedagogia o știință?
    În acest mini-eseu ,voi susține ideea că pedagogia este o artă, deoarece consider, faptul că activitatea educativă este bazată pe harul pedagogului, charismă, abilitățiile sale, intuiția pedagogului, pe potențialul său. Cu ajutorul acestor calități, acesta poate ajunge la un act educațional desăvârșit și la obținerea unei performanțe ridicate a elevului.
    În primul rând, educația a fost mereu asociată cu conceptele devenirii și speranței, s-a constatat faptul că nu poate fi realizată doar prin mijloace și metode absolut raționale.
    Acest lucru este argumentat, ținând cont de faptul că, de cele mai multe ori, conținuturile teoretice învățate nu ajută întodeauna atunci când pedagogul se confruntă cu situațiile imprevizibile care apar în practică.
    În al doilea rând, pedagogia trebuie să insiste, în anumite momente pe partea științifică, iar alte ori pe partea artistică, și anume faptul, că anumite informații nu pot fi asimilate de către elev, decât într-un mod cât mai facil și plăcut.
    Așadar, pedagogia este, încă un amestec de știință și artă.

  2. Exist o relație între autoeducație și educație
    În acest min-eseu voi susține faptul cu autoeducația și educația sunt procese de aceeași natură, de formare și dezvoltarea a personalității umane. Această relație se poate realiza pe baza înțelegerii naturii educației ca îmbinare a educației prin alții și a educației prin sine, însuși.
    Cu toate acestea, autoeducația prezintă unele caracteristici care o diferențiază de educație. Una dintre aceste caracteristici se referă la faptul că, în cadrul procesului de autoeducație, subiectul și obiectul educației sunt una și aceeași persoană, asta exclude caracterul bipolar caracteristic educației.
    Educația se constituie ca o dimensiune necesară unei educații permanente veritabile,iar stimularea autoeducației în perioada școlară reprezintă un imperativ al educație în societatea contemporană.
    Educația și autoeducația se completează reciproc alcătuind o unitate indisolubilă, prin intermediul cărora se realizează devenirea omului, formarea și dezvoltarea personalității.

  3. 1.Strategii didactice
    Strategia a fost definita ca un mod de combinare si organizare cronologica a ansamblului de metode si mijloace alese pentru a atinge anumite obiective

    Strategia de predare-învăţare (strategii didactice) este expresia unităţii organice a metodelor, procedeelor, mijloacelor de învăţământ şi a modurilor de organizare a învăţării (frontal, pe grupe şi individual), în derularea lor secvenţială pentru atingerea obiectivelor instructiv-educative.

    Strategia didactica este un termen unificator, integrator, care reuneste sarcinile de învatare cu situatiile de învatare, reprezentând un sistem complex si coerent de mijloace, metode, materiale si alte resurse educationale care vizeaza atingerea unor obiective. Ea este necesara în orice act pedagogic, ocupând un loc central în cadrul activitatii didactice, deoarece proiectarea si organizarea lectiei se realizeaza în functie de decizia strategica a profesorului. Ea este conceputa ca un scenariu didactic complex, în care sunt implicati actorii predarii – învatarii, conditiile realizarii, obiectivele si metodele vizate. Astfel, strategia prefigureaza traseul metodic cel mai potrivit, cel mai logic si mai eficient pentru abordarea unei situatii concrete de predare si învatare. În acest fel, prin proiectare strategica se pot preveni erorile, riscurile si evenimentele nedorite din activitatea didactica

  4. LILIANA DURUSAN,FSED ,PIPP SLATINA ANUL I

    I..CONCEPTUL DE DIDACTICĂ Termenii semnificativi pentru conceptul de didactică sunt: grecescul didactike care înseamnă ştiinţa învăţării, latinescul ars discendi care înseamna arta învăţării şi grecescul mathetica care înseamnă ştiinţa de a-i învăţa pe alţii. Din punct de vedere etimologic didactica semnifică atât ştiinţa cât şi arta învăţării, atât ca auto-învăţare, cât şi ca inter-învăţare.Ca şi pedagogia didactica este ştiinţă deoarece elaboreaza legităti şi norme didactice şi artă deoarece modelează personalitatea în devenire prin ceea ce se numeşte măiestrie pedagogică, prin aplicarea diferenţiată a metodologiei pedagogice. DIDACTICA a fost definită ca ştiinţa şi arta conceperii, organizării şi desfăşurării cu succes a procesului de predare-învăţare-evaluare, sau a procesului intructiv-educativ sau educational.Dacă pedagogia este ştiinţa fundamentală şi de sinteză a educaţiei didactica este ştiinţa şi arta procesului de învăţământ.Educaţia are o sferă mai largă decât procesul de învăţământ, ocupându-se cu toate tipurile şi formele ei: educaţia formală, non-formală, informală. Procesul de învăţământ are un caracter predominant formal, se desfăşoară în mod special în şcoala de diferite tipuri şi nivele. Didactica are în centrul preocupărilor sale tehnologia procesului de învăţământ: metodele, mijloacele şi formele de organizare şi evaluare a procesului educational.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: