Autoevaluare

Autoevaluarea reprezintă o modalitate pedagogică de a face cunoscute elevilor obiectivele propriei formări definite în termeni de performanţe aşteptate/rezultate ale instruirii.  Contribuie la conştientizarea de către elevi a scopului/rostului proceselor de instruire, oferindu-le, totodată, o înţelegere superioară a activităţilor realizate de către profesor.

Are un rol important în dezvoltarea autocunoaşterii şi autonomiei elevului în derularea procesului de instruire  prin evidenţierea eficienţei necesare pentru realizarea unei sarcini didactice, efortului necesar, percepţiei obiective a propriei performanţe etc.

Autoevaluarea permite aprecierea propriilor performanţe/rezultate ale instruirii de către elevul însuşi prin raportarea lor, de către elev, la obiectivele instruirii anunţate de profesor la începutul unei activităţi instructive.

Se poate realiza prin intermediul autoaprecierilor verbale, autonotărilor, chestionarelor, scărilor de clasificare etc. Elevul devine astfel subiect al propriei acţiuni de formare, conştientizând şi asumându-şi un rol activ în derularea procesului de instruire/învăţare.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s