Referinţe bibliografice Curriculum

Recomandări bibliografice pentru Teoria  Curriculumului:

Bauman Z., Etica postmodernă. Timişoare: Ed. Amarcord, 2000.

Bocoş M.; Jucan, D., Fundametele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului. Repere si instrumente didactice pentru formarea profesorilor. Piteşti: Paralela 45, 2008.

Connor S., Cultura postmodernă. O introducere în teoriile contemporane. Bucureşti: Ed. Meridiane, 1999.

Creţu C., Teoria curriculumului şi conţinuturile educaţiei – curs. Iaşi: Ed. Universităţii Al. I. Cuza, 2000.

Cristea S. (coord.), Curriculum pedagogic. Vol. I. Bucureşti: Editura Didactică şi Pedagogică, 2006.

Cristea S., Fundamentele pedagogiei. Iaşi: Polirom, 2010.

Lyon D., Postmodernitatea. Bucureşti: Ed. Dy Style, 1998

Negreţ-Dobridor, I., Teoria generală a curriculumului educaţional. Iaşi: Polirom, 2008.

Niculescu R. M., Curriculum între continuitate şi provocare. Braşov: Editura Universităţii Transilvania din Braşov, 2010.

Pinar F. W., et all. Understanding Curriculum. An introduction to the study of historical and contemporary currriculum discourses. New York: Peter Lang, 2004.

Soare E., Evolutii ale paradigmei curriculumului in societatea postmoderna. Bucuresti: E.D.P., 2012.

Trif V., De la evaluare la curriculum. Bucureşti: Editura Universităţii din Bucureşti, 2010.

Tyler W. R., Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: London, 1949.

O părere la “Referinţe bibliografice Curriculum”

  1. Încă de la început, de când s-a aflat de introducerea acestor teste nationale, s-a produs o stare de nelinişte în rândul părinţilor, elevilor şi profesorilor. Întrebările frecvente erau referitoare la eficacitatea acestora, la gradul de dificultate, dar şi la fidelitatea subiectelor faţă de programa şcolară. Părinţii erau îngrijoraţi de faptul că elevii vor fi sufocaţi de către profesori cu pregătiri suplimentare, cu teste concepute la un nivel ridicat. Foarte mulţi dintre aceştia au chiar au făcut acest lucru din teamă de a nu fi mai prejos decât alţii. Este de înţeles dacă ne gândim că era pentru prima oară când se realiza acest tip de testare şi nimeni nu ştia sigur ce repercursiuni vor avea avea în timp pentru elevi şi profesori rezultatele obţinute. Din discuţiile avute cu părinţii a reieşit faptul că unii dintre ei nu ştiau ce se întâmplă cu elevii dacă obţin rezultate slabe: „vor influenţa promovarea în clasa superioară?”, „le va micşora şansa de a fi admişi la un liceu bun?”, „vor fi publice?”, „vor fi trecute în catalog?”. După ce au aflat că nu vor fi trecute în catalog şi nici nu vor fi făcute publice aceste rezultate au apărut alte întrebări: „pentru ce mai dau aceste testări?”, „pentru ce îi facem pe copiii noştri să treacă prin acest stres suplimentar?”. Unele întrebări sunt justificate. Profesorii sunt coştienţi de nivelul la care trebuie să lucreze cu fiecare clasă şi fiecare copil, şi pot concepe personal teste pentru a i se confirma capacitatea fiecărui elev, lacunele survenite în însuşirea cunoştinţelor, dar şi cazurile când se poate lucra la un nivel ridicat.
    În opinia mea aceste teste nu verifică decât însuşirea unor capacităţi elementare, mă refer la testarea de limba română pentru clasa a II-a, de exemplu, elevii nu dovedesc decât că ştiu să citească un text sau să conceapă un text, dar nu se pune accent pe capacitatea de a scrie corect, de a dovedi că stăpânesc regulile de ortografie sau gramaticale. Oricum, testele aplicate la nivelul clasei de către cadrele didactice au un nivel de dificultate şi de complexitate mai ridicate decât aceste testări naţionale.
    Cred că aceste teste ar putea fi eficiente dacă rezultatele ar fi consemnate. Acest fapt i-ar stimula pe elevi să fie mai atenţi, iar pe părinţi mai conştienţi de viitorul copiilor dumnealor. În prezent aceste teste sunt doar o verificare a cadrelor didactice şi un motiv în plus de a completa documente inutile, în loc să-şi canalizeze energia în instruirea elevilor.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s