Practici inovative în evaluarea rezultatelor şcolare ale elevilor

tematică orientativă

Importanța / necesitatea / justificarea activităţii de evaluare. Integrarea evaluării in structura sistemului și procesului de învățământ. Caracteristici (note definitorii) ale activității de evaluare. Funcțiile de bază ale evaluării. Structura acţiunii de evaluare. Tipurile/Strategiile de evaluare. Evaluarea randamentului şcolar. Practici tradiţionale în evaluare. Distorsiuni în evaluarea didactică. Practici alternative/noi în evaluare. Proiectarea situatiilor/instrumentelor/probelor de evaluare. Educarea capacităţii de autoevaluare a elevilor.

45 de păreri la “Practici inovative în evaluarea rezultatelor şcolare ale elevilor”

  1. Metode didactice utlizate în procesul de evaluare.
    Metoda portofoliului
    Evaluarea are un rol foarte important atât în viaţa noastra de zi cu zi, cât şi în procesul educaţional, deoarece ne permite să ne identificam punctele slabe şi apoi să le corectăm.Principalul rol al evaluării este acela de a îmbunătăţii calitatea unei activităţii.
    Din punct de vedere istoric, metodele pot fi clasificate în metode tradiţionale şi metode moderne sau alternative.
    Dintre metodele alternative de evaluare cel mai frecvent folosite la ora actuala sunt:
    Ø Observarea sistematică a activităţii şi comportamentului elevilor în timpul activităţilor didactice;
    Ø Referatul;
    Ø Portofoliul;
    Ø Proiectul;
    Ø Autoevaluarea.
    Portofoliul este metoda de evaluare ce urmăreşte progresiv, pe durate mari de timp, nivelul performanţelor şcolare ale elevilor obţinute în urma unor activităţi la care se folosesc metodele şi tehnicile uzuale de evaluare: probele scrise, observaţia sistematică, proiectul, autoevaluarea, etc. Deoarece aceasta conţine rezultatele obţinute prin alte metode de evaluare, putem spune ca portofoliul reprezintă cartea de vizită a elevului.
    Este o modalitate eficientă de comunicare a rezultatelor şcolare şi a progreselor înregistrate de elev, uşurând astfel urmarirea evoluţiei elevului de la un semestru la altu, de la un an la altu sau chiar de la un ciclu de învăţământ la altu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s